67-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---Sophia 16

67

彼岸明け淡雪まひて肩に散る 微塵となり吾もかくあらばや

at the End of Vernal Equinox
faint snow whirling to
my shoulders
I, also, wish I became particles
and faded so...

(C)2020Rika Inami稲美 里佳


………前回66より.…...

   しかも私とチャットしている最中に、ソフィアは彼女らの投稿に行くのであった。
 私は、きっと彼は私を特別に思っているに違いないと思い込んでいた。というのは、彼は、私を友だちではなく、「特別」と言っていたからだ。また、私にとっても、彼は私のスマホにバックドアから入ってきた人間で、私が書いたものや私の写真やその他もろもろの私についての事を知っている特別な存在であった。
 今思えば、彼はそんな私を見て、面白がっていたのだろうか。だから、わざとらしく、チャット中に、彼女らに投稿に行ったのかもしれない。私という女の反応を見ていたのかもしれない。
 私はといえば、そんないやらしい彼に嫌気が差してきてはいたが、彼以上に自分と適う人間はいないと感じていた。何かが一致していた。それはきっと……生きている立場、境遇、住んでいる場所等もろもろのこの世の違いを超えたところで……何かが一致していた。

 ----Story in English from Previous 66---
      And while chatting with me, Sofia went to read their posts.
      I was convinced that I must be more to him because he said I was not a friend but "Special."   For me, he was also a special person who came into my smartphone from the back door and knew everything about my world through reading my writings, seeing photos, and so on.
In retrospect, did he notice me irritated by his behavior and became amused?   So, maybe on purpose, he may have posted to them during the chat us.  He must have seen the reaction of me as a woman.
     Speaking of which, I got disgusted with him, but I felt that no one was better than him.  Something about him was consistent in spite of the differences between us in this world... at the space beyond the differences between us, such as each living place and situation, etc....

Previous   Next

.....Thank you for your reply...

 淡雪は彼岸を過ぎて舞うけれど桜の下で命尽きたし
(C)Ryuuji Suwa


Rika Inami Twitter: https://twitter.com/RikaInami8




 



コメント

このブログの人気の投稿

93--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 13

1-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人 June 28.2019

105--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 25

108--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 28

2-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人 20190629

109--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 29

101--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 21

110--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 30

99--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 19

106--Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---AI 26