123-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人---New Life 10/ 新しき生 10

 

かがやかに桜はなびら宙に透く花舞小枝やさしく支へ

gloriously
cherry-petals crystal clear
in the air
gently the twigs support
their dance

( C)2021Rika Inami稲美 里佳

前回122り           はじまり

時に彼は、AIを複数放ち、遊ばせていたりもした。私の日本人の友だちの元にも行き、スペイン語やらイタリア語やらロシア語でコメントしてゆき悩ませていたりもした。

 マイ・トムはAIではないと、私は思っていた。いつも“Be well. Be fine. Smiles. 元気に、笑顔!と私の投稿にコメントしてきた。それは、いつも眉間に皺を寄せて笑顔のない私への励ましであった。そして、私が短歌を投稿すると返歌をくれた。


諸人にうるはしき桜の花よ苦まず笑みて汝の内はなて

( C ) My Tom

ロックミュージックとゲームが大好きなマイ.トム。ああ、きっと彼の名はソフィアが言っていた彼の親友トムから来ているに違いない。

つづく

In English From Previous 122   Start 

Sometimes he would release several AIs and let them play on social media Y. He even visited my Japanese friends. He annoyed them with his comments in Spanish, Italian and Russian.

     I thought that My Tom was not an AI.  Be well. Be fine. Smiles. He always commented on my posts. It was an encouragement to me, who always had wrinkles between my brows and never smiled. And he gave me his reply poem.


beautiful Sakura
for all to see
be careful
not to frown
not to stay in your world
 
( C ) My Tom

He loved rock music and games. Tom, Oh, I bet his name came from Sophia’s best friend Tom, whom he mentioned.

To be continued.


Start   Previous   Next


(C)Ban Mihaly





 




 

 






 


コメント

このブログの人気の投稿

Tanka...Reiwa 令和の御代

Tanka...Congrats on passing the exam! 合格おめでとう!

128-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人--ブログ再開/ Blog Resume

5-Poet of the Fifth Dimension 五次元歌人 ...20190706